Branding
Brandul este chintesența afacerii dumneavoastră. Nu la întâmplare companiile mari investesc foarte mult în formarea unui brand puternic și apoi în promovarea lui. Brandul este, dacă vreți, povestea pe care o spuneți despre afacerea dumneavoastră. Rețeta secretă Coca-Cola, prima companie de curierat din lume etc.
Într-o lume cu o expunere tot mai facilă la informație și la o multitudine de oferte, vă va fi greu să supraviețuiți, să nu mai spun să progresați, fără să faceți investiții în dezvoltarea și promovarea unui brand.
Brandul este acea imagine pe care o afișați și o promovați, despre afacerea dumneavoastră, cu sau fără dorința dumneavoastră. Fiecare interacțiune a unui client sau posibil client cu afacerea dumneavoastră, vă formează brandul. Bine ar fi, ca în aceste circumstanțe, să aveți control în formarea lui. Controlul nu poate fi absolut, dar cel puțin îi puteți da o direcție dorită de dumneavoastră.
Ideea cu brandul este că toate acțiunile afacerii dumneavoastră trebuie să conveargă înspre aceiași direcție. O vorbă din popor spune că cine aleargă după doi iepuri, nu prinde niciunul. Este o vorbă general aplicabilă. Dacă fiecare din afacerea dumneavoastră face după cum crede de cuviință, comunicarea bradului dumneavoastră va fi cel mult una ambiguă. De asemenea, afacerea dumneavoastră nu poate satisface toți clienții. Nevoile clienților dumneavoastră sunt diferite și modul în care afacerea dumneavoastră răspunde acestor nevoi este diferit. Trebuie să vă concentrați acțiunile.
Ar trebui să luați în calcul de asemenea și un rebranding. Dacă produsul sau serviciul dumneavoastră nu are piață de desfacere sau este o piață prea mică pentru a susține afacerea dumneavoastră, atunci posibilitatea unui rebranding trebuie luată în calcul. Nu vorbim aici de schimbarea în totalitate a produsului sau serviciului pe care afacerea dumneavoastră îl oferă, vorbim mai degrabă de ajustările necesare pentru o repoziționare pe o piață cu mai mulți potențiali clienți.
Ce trebuie să știți despre brand este că el nu este cel care vă aduce succes garantat. Dacă produsul sau serviciul nu este unul bun, sau de calitate, brandul va avea un efect negativ și va duce la căderea mai rapidă a afacerii dumneavoastră deoarece clienții vor fi dezamăgiți.
Atunci când doriți să vă faceți un brand nu puteți spune - concurența mea vinde produsul respectiv roșu, eu îl vopsesc albastru, și gata, am un nou produs. Nu merge așa! Trebuie să veniți cu ceva care vă diferențiază de concurență. Acel ceva ce vă face special. Așa cum spuneam mai sus, oamenii devin din ce în ce mai informați. Este mult mai ușor să afli acum ceva, cu sau fără voia ta. Share-urile pe rețelele de socializare, sursele media, toate duc informația mult mai repede și acesta este și motivul pentru care marile branduri au grijă de imaginea lor în aceste spații virtuale.
Așadar, ce aveți dumneavoastră de făcut este să începeți în formarea unui brand (unii specialiști spun că un brand ajunge la maturitate după 7 ani) și mai apoi să lucrați permanent la dezvoltarea și promovarea lui. Un brand este ca un copil, când este mic nu puteți să-i dați pur și simplu drumul pe stradă că o să se descurce el. Un brand trebuie îngrijit, hrănit, și până la urmă, chiar când va fi mare va fi tot copilul dumneavoastră chiar dacă nu va mai necesita tot atâta atenție ca la început.
Într-o lume cu o expunere tot mai facilă la informație și la o multitudine de oferte, vă va fi greu să supraviețuiți, să nu mai spun să progresați, fără să faceți investiții în dezvoltarea și promovarea unui brand.
Brandul este acea imagine pe care o afișați și o promovați, despre afacerea dumneavoastră, cu sau fără dorința dumneavoastră. Fiecare interacțiune a unui client sau posibil client cu afacerea dumneavoastră, vă formează brandul. Bine ar fi, ca în aceste circumstanțe, să aveți control în formarea lui. Controlul nu poate fi absolut, dar cel puțin îi puteți da o direcție dorită de dumneavoastră.
Ideea cu brandul este că toate acțiunile afacerii dumneavoastră trebuie să conveargă înspre aceiași direcție. O vorbă din popor spune că cine aleargă după doi iepuri, nu prinde niciunul. Este o vorbă general aplicabilă. Dacă fiecare din afacerea dumneavoastră face după cum crede de cuviință, comunicarea bradului dumneavoastră va fi cel mult una ambiguă. De asemenea, afacerea dumneavoastră nu poate satisface toți clienții. Nevoile clienților dumneavoastră sunt diferite și modul în care afacerea dumneavoastră răspunde acestor nevoi este diferit. Trebuie să vă concentrați acțiunile.
Ar trebui să luați în calcul de asemenea și un rebranding. Dacă produsul sau serviciul dumneavoastră nu are piață de desfacere sau este o piață prea mică pentru a susține afacerea dumneavoastră, atunci posibilitatea unui rebranding trebuie luată în calcul. Nu vorbim aici de schimbarea în totalitate a produsului sau serviciului pe care afacerea dumneavoastră îl oferă, vorbim mai degrabă de ajustările necesare pentru o repoziționare pe o piață cu mai mulți potențiali clienți.
Ce trebuie să știți despre brand este că el nu este cel care vă aduce succes garantat. Dacă produsul sau serviciul nu este unul bun, sau de calitate, brandul va avea un efect negativ și va duce la căderea mai rapidă a afacerii dumneavoastră deoarece clienții vor fi dezamăgiți.
Atunci când doriți să vă faceți un brand nu puteți spune - concurența mea vinde produsul respectiv roșu, eu îl vopsesc albastru, și gata, am un nou produs. Nu merge așa! Trebuie să veniți cu ceva care vă diferențiază de concurență. Acel ceva ce vă face special. Așa cum spuneam mai sus, oamenii devin din ce în ce mai informați. Este mult mai ușor să afli acum ceva, cu sau fără voia ta. Share-urile pe rețelele de socializare, sursele media, toate duc informația mult mai repede și acesta este și motivul pentru care marile branduri au grijă de imaginea lor în aceste spații virtuale.
Așadar, ce aveți dumneavoastră de făcut este să începeți în formarea unui brand (unii specialiști spun că un brand ajunge la maturitate după 7 ani) și mai apoi să lucrați permanent la dezvoltarea și promovarea lui. Un brand este ca un copil, când este mic nu puteți să-i dați pur și simplu drumul pe stradă că o să se descurce el. Un brand trebuie îngrijit, hrănit, și până la urmă, chiar când va fi mare va fi tot copilul dumneavoastră chiar dacă nu va mai necesita tot atâta atenție ca la început.