Grafică
Procesul de branduire și promovare implică, desigur, și procesul de design grafic al diverselor mijloace de promovare. Mai jos vom enumera câteva modalități de promovare și în ce mod pot fi folosite acestea.
Logo-ul
Deși nu face neapărat parte din grafica publicitară este un element esențial a acesteia. Lipsa lui limitează destul de mult eficiența campaniilor publicitare, prin faptul că îngreunează procesul de reamintire a furnizorului de servicii sau produs. Logo-ul are menirea de-a reaminti eventualilor clienți expuși campaniei dumneavoastră despre brandul care oferă acel produs sau serviciu specificat în campanie. Desigur, numele brandului este la fel de important, dar un icon grafic desenat într-un mod aparte are menirea de-a reaminti și fixa în mintea clientului un brand. Importanța logo-ului este una foarte mare, și nu o să vorbim aici despre toate detaliile privind importanța lui, dar el trebuie ales cu grijă. Similar oricărei grafici, anumite culori și fonturi (designul textului) au menirea de-a transmite ceva. Trebuie să fiți foarte siguri că respectivul logo transmite ceea ce doriți dumneavoastră să transmită. Acesta trebuie să corespundă și din punct de vedere grafic cu bradul dumneavoastră. De obicei, branduirea și logo-ul vin la pachet, grafica pentru materialele publicitare urmând trendul impus de brand și logo.
Am inclus logo-ul aici pentru că dacă vă pregătiți să lansați o campanie publicitară de orice fel, și nu aveți un logo, ar trebui să vă gândiți să aveți unul care să reprezinte brandul dumneavoastră, și mai apoi, el nu poate fi creat oricum, ci trebuie să respecte linia impusă de brand.
Fluturași (Flyere)
Fluturașii sunt cea mai comună formă de marketing. Ei au menirea de-a informa oamenii despre existența produsului sau serviciului dumneavoastră. Grafica unui fluturaș vă poate distinge în mulțimea de oferte, sau nu. Un fluturaș comun, fără o grafică care să suscite un minim de interes, va ajunge repede la un loc cu toate celelalte materiale publicitare.
Fluturașii pot fi o bună unealtă de marketing. De obicei sunt plasați în cutiile poștale, iar momentul când sunt ridicați de acolo, este, în general, momentul când oamenii se întorc spre casă. În acest fel, dacă persoana respectivă este interesată de serviciul sau produsul dumneavoastră, va pune bine fluturașul, sau va accesa chiar atunci metodele prin care poate afla mai multe despre dumnevoastră (website, rețele sociale, etc). Nu cred că un rezultat similar ar avea și fluturașii împărțiți în anumite locuri, de exemplu pe stradă, la semafor etc. Deși persoana poate fi interesată de produsul sau serviciul dumneavoastră va trebui să ducă cu el fluturașul până în locul în care va avea acces la modalitatea de-a intra în contact cu dumnevoastră. Cel mai probabil, din comoditate nu va face aceasta. Nu astfel stă treaba și cu fluturașii distribuiți în apropierea magazinului sau a sediului dumneavoastră. Un acces rapid către produs sau serviciu va avea rezultate pozitive.
Cu toate că este o unealtă destul de puternică de marketing, veți întâmpina probleme cu plasarea acestora. Societățile comerciale care au angajat personal pentru acest serviciu, au angajat cu siguranță personal necalificat și de multe ori zilieri. Angajații nu sunt de învinuit, dar puteți să realizați cam care sunt șansele ca toți fluturașii dumneavoastră să ajungă unde trebuie. În aceste condiții, poate cel mai bine ar fi dacă ați putea găsi persoane de încredere din cercul apropiat, sau chiar dumneavoastră, care să se ocupe de distribuirea lor.
Cărți de vizită
Cartea de vizită, este de multe ori prima impresie pe care și-o formează clientul despre dumneavoastră, în condițiile în care aceasta nu i-a fost înmânată chiar în showroom sau la birou. În general, grafica unei cărți de vizită este simplă, cu minimul de informații necesare în vederea contactării ulterioare de către client. Desigur, se pot folosi artificii grafice pentru a personaliza și a da un aspect unicat cărții dumneavoastră de vizită, dar nu trebui uitat că această grafică trebuie să corespundă din punct de vedere vizual cu bradul dumneavoastră.
Panouri stradale
Este una din cele mai folosite metode de promovare în masă. Este la limita de jos a bugetului, în limita de sus aflându-se metodele de expunere în masă, televiziunea și radioul.
Sunt câteva lucruri de care va trebui să țineți cont atunci când vă gândiți la grafica unui astfel de panou stradal. În primul rând, puține cuvinte. Exceptând faptul că va fi amplasat într-un spațiu unde există locuri de așteptare, adică stații de tren, metrou, autobuz, timpul de expunere la acel panou va fi unul destul de scurt, așa încât persoana nu va avea timp să citească o întreagă poveste. Nu puteți prezenta întreaga poveste a brandului dumneavoastră - va trebui să vă axați pe un avantaj, un beneficiu al serviciului sau al produsului dumneavoastră. Fontul trebuie să fie unul foarte lizibil. Nu cred că vor fi multe persoane care vor descifra hieroglife egiptene de pe panoul dumneavoastră. Desigur, grafica va trebui să fie în conformitate cu valorile brandului dumneavoastră. Un exemplu grăitor în această direcție, și în orice formă de promovare, este Telekom și a lor magenta.
Dacă se găsesc elemente cu care să se atragă atenția, cu atât mai bine. Sunt unele panouri care au elemente grafice ieșite în relief, tocmai pentru a ieși din comun și a atrage. Aceasta are de-a face cu a provoca tiparele de gândire, și în acest fel atrag atenția asupra lor.
Bannere
Bannerele, fie că sunt folosite pe frontispiciu magazinului, sau ca formă publicitară, trebuie să corespundă grafic cu câteva criterii prezente și la panouri stradale. Astfel, grafica trebuie să fie una lizibilă, trebuie să aibă puține cuvinte, și să prezinte, în cel mai eficient mod, avantajele brandului. Desigur, elementele de brand nu trebuie să lipsească nici de pe bannere, și ele fiind lizibile și ușor de reținut.
Am vorbit foarte mult și aici despre prezența și necesitatea elementelor de identificare a brandului pe aceste forme de publicitate. Am făcut asta pentru că este extrem de important ca oamenii, clienții să fie expuși cât mai des bradului dumneavoastră. În timp, ei vor ajunge să recunoască cu ușurință logo-ul dumneavoastră, sau orice este legat de bradul dumneavoastră. În felul acesta, apare atașamentul față de brandul dumnevoastră (nu-i așa, ne plac lucrurile care ne sunt familiare, și le acceptăm cu greu pe cele necunoscute. În același fel este importantă și coerența în exprimare. Nu puteți să vă bulversați clienții cu mesaje contradictorii, sau neuniforme.
Autocolante auto
Autocolantele auto sunt o excelentă modalitate de promovare, atunci când autovehiculele societății petrec foarte mult timp în trafic. Autovehiculele pot fi decorate cu autocolante care să conțină unele produse oferite de dumneavoastră și neapărat foarte lizibil, datele de contact. Și în acest caz este importantă păstrarea caracteristicii brandului și unitatea în exprimare. Dacă autovehiculele societății tranzitează zone urbane cu densitate mare și trafic congestionat, cu atât mai mult va trebui să luați în seamă acest tip de promovare. Este o formă de publicitate ce nu vă costă foarte mult în comparație cu publicitatea stradală, de exemplu, și prin faptul că stau destul de des staționate la intersecții sau semafoare, oferă posibilitatea citirii mesajelor afișate pe ele, pe îndelete. Cel care este în spatele unei astfel de mașini nici nu ar aveau unde să se uite, de fapt. Așadar, cu puțină ingeniozitate și pricepere această formă de promovare poate fi una destul de puternică.
Așadar, sunt multe de luat în calcul atunci când vă gândiți să începeți o campanie de promovare prin diverse forme de publicitate, dar împreună putem să luăm cele mai bune decizii pentru afacerea și brandul dumneavoastră.
Logo-ul
Deși nu face neapărat parte din grafica publicitară este un element esențial a acesteia. Lipsa lui limitează destul de mult eficiența campaniilor publicitare, prin faptul că îngreunează procesul de reamintire a furnizorului de servicii sau produs. Logo-ul are menirea de-a reaminti eventualilor clienți expuși campaniei dumneavoastră despre brandul care oferă acel produs sau serviciu specificat în campanie. Desigur, numele brandului este la fel de important, dar un icon grafic desenat într-un mod aparte are menirea de-a reaminti și fixa în mintea clientului un brand. Importanța logo-ului este una foarte mare, și nu o să vorbim aici despre toate detaliile privind importanța lui, dar el trebuie ales cu grijă. Similar oricărei grafici, anumite culori și fonturi (designul textului) au menirea de-a transmite ceva. Trebuie să fiți foarte siguri că respectivul logo transmite ceea ce doriți dumneavoastră să transmită. Acesta trebuie să corespundă și din punct de vedere grafic cu bradul dumneavoastră. De obicei, branduirea și logo-ul vin la pachet, grafica pentru materialele publicitare urmând trendul impus de brand și logo.
Am inclus logo-ul aici pentru că dacă vă pregătiți să lansați o campanie publicitară de orice fel, și nu aveți un logo, ar trebui să vă gândiți să aveți unul care să reprezinte brandul dumneavoastră, și mai apoi, el nu poate fi creat oricum, ci trebuie să respecte linia impusă de brand.
Fluturași (Flyere)
Fluturașii sunt cea mai comună formă de marketing. Ei au menirea de-a informa oamenii despre existența produsului sau serviciului dumneavoastră. Grafica unui fluturaș vă poate distinge în mulțimea de oferte, sau nu. Un fluturaș comun, fără o grafică care să suscite un minim de interes, va ajunge repede la un loc cu toate celelalte materiale publicitare.
Fluturașii pot fi o bună unealtă de marketing. De obicei sunt plasați în cutiile poștale, iar momentul când sunt ridicați de acolo, este, în general, momentul când oamenii se întorc spre casă. În acest fel, dacă persoana respectivă este interesată de serviciul sau produsul dumneavoastră, va pune bine fluturașul, sau va accesa chiar atunci metodele prin care poate afla mai multe despre dumnevoastră (website, rețele sociale, etc). Nu cred că un rezultat similar ar avea și fluturașii împărțiți în anumite locuri, de exemplu pe stradă, la semafor etc. Deși persoana poate fi interesată de produsul sau serviciul dumneavoastră va trebui să ducă cu el fluturașul până în locul în care va avea acces la modalitatea de-a intra în contact cu dumnevoastră. Cel mai probabil, din comoditate nu va face aceasta. Nu astfel stă treaba și cu fluturașii distribuiți în apropierea magazinului sau a sediului dumneavoastră. Un acces rapid către produs sau serviciu va avea rezultate pozitive.
Cu toate că este o unealtă destul de puternică de marketing, veți întâmpina probleme cu plasarea acestora. Societățile comerciale care au angajat personal pentru acest serviciu, au angajat cu siguranță personal necalificat și de multe ori zilieri. Angajații nu sunt de învinuit, dar puteți să realizați cam care sunt șansele ca toți fluturașii dumneavoastră să ajungă unde trebuie. În aceste condiții, poate cel mai bine ar fi dacă ați putea găsi persoane de încredere din cercul apropiat, sau chiar dumneavoastră, care să se ocupe de distribuirea lor.
Cărți de vizită
Cartea de vizită, este de multe ori prima impresie pe care și-o formează clientul despre dumneavoastră, în condițiile în care aceasta nu i-a fost înmânată chiar în showroom sau la birou. În general, grafica unei cărți de vizită este simplă, cu minimul de informații necesare în vederea contactării ulterioare de către client. Desigur, se pot folosi artificii grafice pentru a personaliza și a da un aspect unicat cărții dumneavoastră de vizită, dar nu trebui uitat că această grafică trebuie să corespundă din punct de vedere vizual cu bradul dumneavoastră.
Panouri stradale
Este una din cele mai folosite metode de promovare în masă. Este la limita de jos a bugetului, în limita de sus aflându-se metodele de expunere în masă, televiziunea și radioul.
Sunt câteva lucruri de care va trebui să țineți cont atunci când vă gândiți la grafica unui astfel de panou stradal. În primul rând, puține cuvinte. Exceptând faptul că va fi amplasat într-un spațiu unde există locuri de așteptare, adică stații de tren, metrou, autobuz, timpul de expunere la acel panou va fi unul destul de scurt, așa încât persoana nu va avea timp să citească o întreagă poveste. Nu puteți prezenta întreaga poveste a brandului dumneavoastră - va trebui să vă axați pe un avantaj, un beneficiu al serviciului sau al produsului dumneavoastră. Fontul trebuie să fie unul foarte lizibil. Nu cred că vor fi multe persoane care vor descifra hieroglife egiptene de pe panoul dumneavoastră. Desigur, grafica va trebui să fie în conformitate cu valorile brandului dumneavoastră. Un exemplu grăitor în această direcție, și în orice formă de promovare, este Telekom și a lor magenta.
Dacă se găsesc elemente cu care să se atragă atenția, cu atât mai bine. Sunt unele panouri care au elemente grafice ieșite în relief, tocmai pentru a ieși din comun și a atrage. Aceasta are de-a face cu a provoca tiparele de gândire, și în acest fel atrag atenția asupra lor.
Bannere
Bannerele, fie că sunt folosite pe frontispiciu magazinului, sau ca formă publicitară, trebuie să corespundă grafic cu câteva criterii prezente și la panouri stradale. Astfel, grafica trebuie să fie una lizibilă, trebuie să aibă puține cuvinte, și să prezinte, în cel mai eficient mod, avantajele brandului. Desigur, elementele de brand nu trebuie să lipsească nici de pe bannere, și ele fiind lizibile și ușor de reținut.
Am vorbit foarte mult și aici despre prezența și necesitatea elementelor de identificare a brandului pe aceste forme de publicitate. Am făcut asta pentru că este extrem de important ca oamenii, clienții să fie expuși cât mai des bradului dumneavoastră. În timp, ei vor ajunge să recunoască cu ușurință logo-ul dumneavoastră, sau orice este legat de bradul dumneavoastră. În felul acesta, apare atașamentul față de brandul dumnevoastră (nu-i așa, ne plac lucrurile care ne sunt familiare, și le acceptăm cu greu pe cele necunoscute. În același fel este importantă și coerența în exprimare. Nu puteți să vă bulversați clienții cu mesaje contradictorii, sau neuniforme.
Autocolante auto
Autocolantele auto sunt o excelentă modalitate de promovare, atunci când autovehiculele societății petrec foarte mult timp în trafic. Autovehiculele pot fi decorate cu autocolante care să conțină unele produse oferite de dumneavoastră și neapărat foarte lizibil, datele de contact. Și în acest caz este importantă păstrarea caracteristicii brandului și unitatea în exprimare. Dacă autovehiculele societății tranzitează zone urbane cu densitate mare și trafic congestionat, cu atât mai mult va trebui să luați în seamă acest tip de promovare. Este o formă de publicitate ce nu vă costă foarte mult în comparație cu publicitatea stradală, de exemplu, și prin faptul că stau destul de des staționate la intersecții sau semafoare, oferă posibilitatea citirii mesajelor afișate pe ele, pe îndelete. Cel care este în spatele unei astfel de mașini nici nu ar aveau unde să se uite, de fapt. Așadar, cu puțină ingeniozitate și pricepere această formă de promovare poate fi una destul de puternică.
Așadar, sunt multe de luat în calcul atunci când vă gândiți să începeți o campanie de promovare prin diverse forme de publicitate, dar împreună putem să luăm cele mai bune decizii pentru afacerea și brandul dumneavoastră.